شرکت خصوصی ژاپنی خاک ماه را به ناسا می فروشد

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، یک فضاپیمای کوچک ژاپنی در انتها ماه جاری میلادی سفری 3 ماهه برای فرود روی ماه را شروع می نماید.

شرکت خصوصی ژاپنی خاک ماه را به ناسا می فروشد

هرچند تا به امروز به این مأموریت زیاد پرداخته نشده، اما به نظر می رسد یک عصر نو را در استفاده از فضا شروع می نماید و در حقیقت نخستین باری است که یک شرکت خصوصی عملیاتی روی سطح ماه انجام می گردد.

شرکت Ispace رگولیت (غبار خاکستری رنگ ماه که سطح آن را پوشانده) را جمع آوری می نماید و به ناسا می فروشد. مبلغ این قرارداد 5 هزار دلار اعلام شد و عملیات مذکور این کسب و کار تجاری است که خارج از زمین انجام می گردد. البته مأموریت شرکت خصوصی به ماه سوالات زیادی درباره مالکیت ماه یا هرگونه منابع فضایی دیگر و افرادی که اجازه استفاده از آنها را دارند، مطرح می نماید.

ژاپن سال گذشته قانونی را وضع کرد که به شرکت ها اجازه می دهد تا منابع فضایی مختلف را استخراج و استفاده نمایند. هفته گذشته نیز به شرکت Ispace اجازه داده شد تا روی ماه عملیات تجاری انجام دهد.

سانائ تاکایچی وزیر سیاستگذاری فضایی ژاپن در این باره گفت: اگر Ispaceمالکیت منابع ماه را طبق برنامه ریزی اش به ناسا منتقل کند، این نخستین عملیات تجارت جهانی منابع فضایی روی ماه از طریق یک شرکت خصوصی خواهد بود. چنین اقدامی گام نخست در زمینه فراهم کردن زمینه اکتشافات فضایی تجاری از طریق اپراتورهای خصوصی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1333

به "شرکت خصوصی ژاپنی خاک ماه را به ناسا می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت خصوصی ژاپنی خاک ماه را به ناسا می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید