فرار ماهواره قدیمی شوروی و بوستر راکت چینی از برخورد احتمالی

به گزارش چای قند پهلو، طی چند روز گذشته بسیاری منتظر یک برخورد میان دو زباله فضایی در مدار اطراف زمین بودند که می توانست به سایر ماهواره ها آسیب وارد کند.

فرار ماهواره قدیمی شوروی و بوستر راکت چینی از برخورد احتمالی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این دو زباله فضایی که ماهواره قدیمی شوروی و بوستر راکت چینی بودند، با فاصله کمی از کنار یکدیگر عبور کردند و برخوردی میان آن ها صورت نگرفت. در ادامه این مطلب از خبرنگاران بخوانید.

یک کمپانی خصوصی به نام LeoLabs که در زمینه ردیابی فضا فعالیت دارد، با استفاده از رادار مبتنی بر زمین، اشیاء فضایی را ردیابی می نماید، احتمال برخورد اخیر را 10 درصد یا بیشتر پیش بینی نموده بود. مدیرعامل این شرکت در حالی که اعلام نموده بود احتمال بالایی برای این برخورد وجود دارد، چنین شرایط را غیرعادی ندانسته بود. در مقابل ارتش آمریکا احتمال برخورد این زباله های فضایی را صفر درصد اعلام نموده بود.

ارتش آمریکا با استفاده از اطلاعات بزرگترین رادار و شبکه تلسکوپ موجود در دنیا چنین پیش بینی را مطرح نموده بود. یکی از دانشمندان دانشگاه تگزاس در آستین به نام موریبا جاه در کوشش بوده تا آگاهی عمومی درباره تعداد بالای زباله های فضایی در دور زمین را افزایش دهد.

به گفته این دانشمند، همواره خطر برخورد زباله های فضایی وجود دارد و احتمال برخورد ماهواره قدیمی شوروی با یک بوستر راکت چینی نشان می دهد که برای ردیابی آن ها به کوشش بین المللی احتیاج است.

جاه به این موضوع اشاره نموده که داده های وی، از احتمال وقوع ده ها برخورد خبر می دهند. جاه انتظار داشته که این دو زباله فضایی در فاصله 72 متری یکدیگر قرار بگیرند، با این حال نتوانسته احتمال برخورد آن ها را پیش بینی کند.

مدیرعامل LeoLabs اعلام نموده که شرکتش به دنبال افزایش آگاهی عمومی درباره این واقعه است، چرا که این اجسام ابعاد بزرگی داشته اند و در مدار تقریبا تمیزی در مقایسه با مدارهای دیگر قرار داشته اند. این کمپانی همچنین می خواهد آگاهی عمومی درباره مشکلاتی که زباله های فضایی ایجاد می نمایند نیز افزایش دهد. به گفته وی، در طول هفته چندین بار ماهواره ها در فاصله 100 متری از یکدیگر قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اولین نسل از خودروی تسلا رودستر سال 2018 به فضا پرتاب شد و حالا پس از گذشت دو سال به نزدیکی سیاره مریخ رسیده است. مطلب استارمن و خودروی تسلا رودستر در نزدیکی مریخ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 434

به "فرار ماهواره قدیمی شوروی و بوستر راکت چینی از برخورد احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار ماهواره قدیمی شوروی و بوستر راکت چینی از برخورد احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید