لاوروف: نمی گذاریم قواعد بازی را تنهایی بنویسند

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون این کشور گفت: بعضی کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا نمی توانند در مبارزه با کرونا از مسکو طلب یاری نمایند چرا که برادران بزرگترشان (کشورها و نهادهای کنترل گرا) مخالف چنین اقدامی هستند.

لاوروف: نمی گذاریم قواعد بازی را تنهایی بنویسند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اضافه نمود: هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی و به طور یکجانبه مشخص نماینده قواعد بازی سیاست دنیای باشد و آنهایی که سعی به انجام چنین کاری دارند در نهایت در روبروه با آنهایی که خواهان اثبات حق خود در مشخص دستور کار دنیا هستند؛ فرصتشان را از دست می دهند.

وی اعلام نمود که روسیه نیز به عنوان یک عامل متوازن نماینده عمل می نماید و در این باره اضافه نمود: وقتی می گوئیم اجازه نمی دهیم دیگران قواعد بازی را به تنهایی مشخص نمایند منظورمان این است که قواعد نباید فقط از سوی یک یا 2 کشور مشخص شوند.

لاوروف در ادامه از اینکه کشورهای استرالیا، انگلیس و شماری از کشورهای اروپایی، همصدا با آمریکا، خواهان غرامت دریافت از چین با طرح ادعاهایی چون پنهانکاری و بی مسئولیتی هستند انتقاد کرد و گفت: با همه گیر شدن کرونا بعضی از روندهای رایج در 2 دهه اخیر، شدت گرفته است.

وی همچنین با مثال زدن موفقیت کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن در مهار کرونا، گفت: هیچ یک از آنها مقید به لیبرالیسم نیستند حال آنکه او قصد طرح این ادعا را ندارد که سردمداران دموکراسی در مهار کرونا با مشکل روبرو هستند.

با این حال، لاوروف اضافه نمود: البته از مدت ها قبل از وقوع حوادث جاری هم می دانستیم که کشورهای تابع نظم دنیای لیبرال، وقتی پای منافعشان در میان باشد؛ خیلی هم غیرلیبرال برخورد می نمایند که نمونه آن بمباران یوگوسلاوی سابق یا تهاجم به عراق آن هم به بهانه های واهی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 175

به "لاوروف: نمی گذاریم قواعد بازی را تنهایی بنویسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نمی گذاریم قواعد بازی را تنهایی بنویسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید