بازسازی پل تاریخی پاتاوه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش چای قند پهلو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پل تاریخی پاتاوه گفت: بازسازی پل تاریخی پاتاوه که دچار آسیب شده بود، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازسازی پل تاریخی پاتاوه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی صبح امروز یکم مرداد ماه در این بازدید اضافه نمود: یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی این اثر مهم تاریخی در نظر گرفته شده است.

او عنوان نمود: آثار تاریخی دیگری که نیازمند بازسازی باشند شناسایی و در سال 99 برای بازسازی آنها اعتبار پیش بینی می گردد.

صفایی توضیح داد: بناهای تاریخی به عنوان هویت مردم کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ و نگهداری شوند که در این راستا کار حفاظت، بازسازی و ثبت ملی بناهای تاریخی در اولویت برنامه های این اداره کل قرار گرفته است.

پل تاریخی پاتاوه در بخش غربی بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی رودخانه بشار و در حاشیه راه ارتباطی پاتاوه به مارگون واقع شده است.

با توجه به نوع و چگونگی ساخت و تزئینات به کار رفته در بنا به نظر می رسد این پل مربوط به آخرین دوره پررونق و پرجمعیت این منطقه قبل از دوران معاصر، یعنی دوران حکومت صفویان در ایران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 273

به "بازسازی پل تاریخی پاتاوه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پل تاریخی پاتاوه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید