نبرد وایکینگ ها با سه شیرها در ومبلی

به گزارش چای قند پهلو، گاهی اوقات یک اتفاق تلخ یا یک سکته در جریان زندگی، می تواند انگیزه ای شود برای موفقیت های بیشتر یا این که آدم را به عقب برگرداند.

نبرد وایکینگ ها با سه شیرها در ومبلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ،تحقق و عملی شدن هر کدام از این دو شرایط، بستگی به نوع نگاه خود آدم ها دارد. آنهایی که چند دهه بعد در حال خاطره نگاری بازی های یورو 2020 هستند، وقتی به تهیه گزارش در مورد بازی های تیم ملی دانمارک در این جام می رسند، متوجه می شوند بازیکنان این تیم بعد از اتفاقی که در روز نخست بازی ها افتاد، راه اول را انتخاب کردند. بعد از اتفاقی که برای کریستین اریکسن در بازی اول دانمارک مقابل فنلاند افتاد، خیلی ها تصور می کردند کار این تیم با یورو تمام شده است اما برخلاف انتظار، این تیم حالا تا بازی نیمه نهایی بالا آمده و امشب مقابل انگلیس در ورزشگاه ومبلی بازی می کند تا دیگر فینالیست این جام مشخص گردد.

در مقابل، تیمی واقع شده است که تمام معیارهای لازم برای تاریخ سازی را دارد. انگلیسی ها تا همین جای جام و بدون گل خورده، توانسته اند تنها تیم تاریخ یورو باشند که تا این مرحله کلین شیت کرده است. از طرف دیگر، شاگردان ساوت گیت بعد از 25سال به فینال بازی های یورو رسیده اند و در این میان اصلا بدشان نمی آید بعد از 55سال یک بار دیگر به یک فینال مهم فوتبالی برسند.

نقاط قوت انگلیس

این اتفاق که شاگردان ساوت گیت تا اینجا هیچ گلی نخورده اند، تا پیش از این فقط یک بار در جام های مهمی فوتبالی اجرا شده بود. در جام جهانی90، ایتالیا تا مرحله نیمه نهایی توانسته بود با دینو زوف کلین شیت کند. کاری که جردن پیکفورد تا اینجا در دروازه سه شیرها انجام داده، به لطف خط دفاعی مستحکمش بوده است.

حضور کایل واکر و جان استونز در خط دفاع و دکلان رایس و کالوین فیلیپس در جلوی آنها باعث شده حریفان انگلیس تا اینجای جام فقط پنج شوت به سمت چارچوب دروازه پیکفورد شلیک کرده باشند. وقتی از این دو خط عبور می کنیم، به خط حمله ای می رسیم که استرلینگ و هری کین زوج عالی را در این جام تشکیل داده اند و هر کدام شان سه گل به ثمر رسانده اند. یک مساله دیگر تجربه ای است که تیم ساوت گیت طی سه سال اخیر به دست آورده است. در این مدت، انگلیس دو نیمه نهایی را در جام جهانی و لیگ ملت ها پشت سر گذاشت که در هر دوی شان یک اتفاق مشابه رخ داد. آنها مقابل کرواسی و هلند در این دو جام اول جلو افتادند اما در نیمه دوم بازی را واگذار کردند. بازی مرحله یک چهارم مقابل اوکراین نشان داد ساوت گیت کاملا در این مورد باتجربه شده است.

نقاط قوت دانمارک

تیم ملی فوتبال دانمارک شعاری دارد که این جمله بخشی از آن است: ما بخش کوچکی از یک کل بزرگ تر هستیم. این جمله در بازی های امسال یورو بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرد. بعد از اتفاقی که برای اریکسن افتاد، این تیم به تدریج فرایند بهتری گرفت و به نظر می رسد آن حادثه انسجام بیشتری به این تیم داده است. از طرف یگر، با آن که وایکینگ ها مهم ترین بازیکن خودشان را از داده اند اما تا به اینجای جام و غیر از بازی نخست مقابل فنلاند، این تیم به حریفانش گل زده و تعداد گل های زده اش 11 است که رکوردی تازه برای این تیم در تاریخ یورو به تعداد میرود.

از طرف دیگر، یار دوازدهم یا همان تماشاچی ها مشخصه اصلی دانمارک در این جام بوده اند. علاوه بر بازی های مرحله گروهی در دانمارک، تماشاگران این تیم در دو بازی مرحله گروهی در آمستردام و باکو حضور چشمگیری داشتند. اگرچه شاید تعداد آنها در بازی امشب در ومبلی کمتر از انگلیسی ها باشد، اما سر و صدای آنها مطمئنا هیجانی خاص به بازیکنان این تیم می دهد.

رویای دانمارک

امشب برای فوتبالدوستان دانمارکی یادآور نیمه نهایی یورو 92 است. آخرین حضور وایکینگ ها در این مرحله به 28سال پیش برمی گردد. انگار همین دیروز بود، یوگسلاوی از تورنمنت کنار گذاشته شد و دانمارک به نام تیم جایگزین تا فینال رفت و قهرمان شد. مصاف نیمه نهایی، مصاف دانمارک با هلند بود. چه تیمی داشتند لاله های نارنجی با رونالد کومان، دنیس برگ کمپ، فرانک رایکارد، مارکو فان باستن، فرانک دی بوئر و کاپیتان رود گولیت. دانمارک هم با برایان لادروپ، هنریک اندرسون، هنریک لارسن و لارس اولسن بهترین خودش بود. آن بازی مجذوب کننده 2-2 مساوی تمام شد و دانمارک در ضربات پنالتی 5-4 هلند را شکست داد. از 10 پنالتی آخر بازی فقط یکی گل نشد؛ پنالتی مارکو فان باستن.

کابوس انگلیس

باور کنید یا نه، انگلیس تا به امروز رنگ فینال یورو را ندیده و هر دو بار قبلی که به این مرحله رسیده، شکست خورده است. خاطره تلخ آخر برای سه شیرها زخمی است که تا همیشه در خاطرشان باقی خواهندماند. انگلیس میزبان یورو 96 بود و تیم آماده تر ونبلز فقط بدشانس بود که نتوانست به فینال برسد. بازی نیمه نهایی در ورزشگاه ومبلی، مصاف حساس انگلیس و آلمان بود. انگلیس از طریق آلن شیرر گل اول را زد اما بازی مساوی شد و با همان نتیجه یک بر یک به ضربات پنالتی رفت.

از 12ضربه پنالتی، فقط یکی گل نشد، ضربه گرت ساوت گیت. او حالا سرمربیگری انگلیس را به عهده دارد و یک قهرمانی به هواداران بدهکار است!

حسین خلیلی -گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 920

به "نبرد وایکینگ ها با سه شیرها در ومبلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد وایکینگ ها با سه شیرها در ومبلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید