همه تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم

به گزارش چای قند پهلو، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان کرمانشاه از نظر بضاعت و ظرفیت های مختلف بسیار غنی است، اما متاسفانه به دلایل مختلف در همه این حوزه ها دچار عقب ماندگی هایی است که همه تلاش خود را برای جبران آن به کار می گیریم.

همه تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهندس سید عزت الله ضرغامی پنجشنبه 23 تیرماه پس از بازدید تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان های شرقی کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنوع بسیار بالای قومی، مذهبی، زبانی، فرهنگی و وجود آیین های متعدد در کرمانشاه باعث شده تا یکی از استان های کم نظیر کشور در این حوزه ها شکل بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: کرمانشاه از نظر بضاعت و ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است، اما متاسفانه به دلایل مختلف در همه این حوزه ها دچار عقب ماندگی هایی است که در حال بررسی آن ها هستیم.

او ادامه داد: بخشی از این مسائل مربوط به وزارت میراث فرهنگی است که آن را پیگیری می کنیم و برخی هم باید با همکاری سایر وزارتخانه ها رفع شود که رایزنی هایی را نیز با آن ها در دستور کار داریم.

ضرورت تقویت زیرساخت های مجموعه دنیای بیستون

مهندس ضرغامی در ادامه به محوطه دنیای بیستون و مسائل آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط کنونی این اثر در شان آن نیست و تلاش می کنیم از محل اعتبارت وزارتخانه تخصیص هایی را برای تقویت زیرساخت های این مجموعه داشته باشیم و سرمایه گذار ی هایی در اینجا انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به مسئله همجواری شهرک الزهرا با محوطه دنیای بیستون و مطالبات ساکنان این شهرک اشاره کرد و افزود: در این بازدید از نزدیک با مردم این شهرک که در حریم محوطه دنیای قرار گرفته اند، صحبت هایی داشتم و درباره مسائل و محدودیت هایی که در ساخت و ساز دارند، گلایه هایی داشتند.

او ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این شهرک در محوطه دنیای بیستون، ساختمان های اطراف آن امکان ساخت و ساز ندارند و این مسئله مسائلی را برای این مردم ایجاد کرده است.

مهندس ضرغامی با اشاره به اینکه از طرفی قوانین میراث هم محفوظ است و باید رعایت شود، گفت: پی گیری می کنیم که یک گروه کارشناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به بیستون بیایند و این مشکل را به صورت کارشناسی بررسی کنند.

برای رونق صنایع دستی برنامه داریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های خوب کرمانشاه در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: با آمایشی که انجام می شود، منطقه ها پر رفت و آمد گردشگری را احصا و در آن ها بازارچه های صنایع دستی را راه اندازی می کنیم.

او با بیان اینکه حوزه صنایع دستی نیازمند سرمایه گذاری اساسی است، گفت: در سیاست های نو وزراتخانه در حوزه صنایع دستی، طبق آسیب شناسی هایی که انجام شده است، در بحث کاربردی کردن و بسته بندی صنایع دستی که مشکل اصلی این حوزه است، ورود جدی می کنیم.

او افزود: متاسفانه تا به امروز در حوزه بسته بندی و کاربردی کردن صنایع دستی کار مناسبی صورت نگرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: مردم باید صنایع دستی را در زندگی روزمره خود استفاده کنند و این مسئله یکی از موضوعات مورد تاکید ما است.

استفاده از ظرفیت جام دنیای قطر

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود خبر از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جام دنیای 2022 قطر برای معرفی صنایع دستی ایران داد و گفت: باید صنایع دستی ایران را به گردشگرانی که از نقاط مختلف دنیا به قطر می آیند، معرفی کنیم و برای تحقق این مهم از این ظرفیت به خوبی استفاده خواهیم کرد.

او در خاتمه شرح داد: با حمایت های مجلس شورای اسلامی، تسهیلات خوبی به فعالان این بخش اعطا می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر استانی رئیس جمهوری به کرمانشاه به عنوان کننده ویژه دولت از شهرستان های هرسین، کنگاور و صحنه بازدید کرد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1276

به "همه تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید