همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر

به گزارش چای قند پهلو، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با شهرداری عالیشهر به منظور انجام پروژه های اجرایی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از بوشهر، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با شهرداری عالیشهر که به منظور انجام پروژه های اجرایی امضا شد با تأکید بر اینکه مدیریت جدید دانشگاه به دنبال کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی و در مقابل، افزایش درآمدهای حاصل از فعالیت های مالی دانش بنیان است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال عبور از نسل اول و دوم مراکز علمی و تحقق دانشگاه کارآفرین است.

محمدمهدی مزارعی با بیان اینکه بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است، اعلام کرد: این ضرورت سبب شده است تا دانشگاه به طور جدی به دنبال ارتباط گسترده و تعامل دوسویه با محیط پیرامونی و به ویژه واحدهای اجرایی مهم و صنایع باشد تا هم بحث درآمدهای غیرشهریه ای از فعالیت های دانش بنیان مالی محقق گردد و هم با ارائه خدمات باکیفیت به دنبال افزایش اعتماد عمومی و اثرگذاری در برطرف چالش های اجتماعی باشد.

وی سراهای خلاقانه نوآوری و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و ... را قسمت هایی جدید در بدنه دانشگاه معرفی و مطرح کرد: این بخش ها نه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی با تعریف های همیشگی از این مراکز بلکه برمبنای گره گشایی و حل معضلات و چالش های اجتماعی و صنعتی ایجاد و در حال فعالیت هستند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی شرح داد: فراوری انرژی های پاک و ارزان قیمت نه یک نگرش بلکه یک ضرورت است؛ چراکه سازمان ها و نهادها برای کاهش هزینه ها و بهینه سازی انرژی باید به این سمت و سو بروند.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد و فعالیت مرکز تحقیقاتی انرژی ها نو دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: با توجه به رسالت و مأموریت جدید دانشگاه که به دنبال کارآفرینی و تغییرات مثبت در جامعه است، بستر فراوری انرژی های از انرژی های پاک مانند خورشید، باد و جزر و مد فراهم شده است.

مزارعی با اشاره به امضای چند تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با نهادها و سازمان های مجری و اثرگذار در استان اظهار داشت: این تفاهم نامه ها با رایزنی قبلی و آنالیز امکان سنجی همکاری و فعالیت های مشترک، به دور از مانورهای تبلیغاتی و فعالیتی نمادین و کلیشه ای و در فضای اعتماد متقابل برای انجام طرح های اجرایی منعقد شده اند.

تشریح فعالیت، اهداف و برنامه های مرکز تحقیقاتی انرژی های نو

مهدی نکیسا رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی های نو دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هم بیان اینکه این مرکز بر مبنای راه اندازی سیستم هایی برای فراوری انرژی الکتریسیته از انرژی های ارزان و پاک راه اندازی شده است به تشریح فعالیت، اهداف و برنامه های آن پرداخت.

4103/406/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 442

به "همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید