واگذاری استقلال و پرسپولیس انقلاب در فوتبال ایران خواهد بود

به گزارش چای قند پهلو، امیر هاشمی مقدم در مصاحبه با خبرنگار مهر در خصوص اینکه گفته می گردد سرخابی ها در سال 99 خصوصی می شوند، گفت: خصوصی سازی باعث پیشرفت تیم ها خواهد شد. سالهاست که دو باشگاه استقلال و پرسپولس قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند اما تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده است. این یک مشکل عظیم برای فوتبال ماست که باید هر چه زودتر به طور کامل رفع گردد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس انقلاب در فوتبال ایران خواهد بود

وی تاکید نمود: درست است که این دو باشگاه بدهی دارند اما این دلیل نمی گردد که خریداری نداشته باشند. اگر استقلال و پرسپولیس که دو قطب اصلی فوتبال کشور ما هستند به بخش خصوصی واگذار شوند به طور حتم یک انقلاب عظیم در فوتبال ما اتفاق افتاده اما اینکه آیا رئیس باشگاه می تواند در زمان خصوصی سازی تصمیمات شخصی بگیرد یا خیر هنوز جای سوال دارد زیرا در این سال ها مدیران این دو تیم توسط وزارت ورزش انتخاب می شدند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می گردد سرخابی ها نمی توانند به دلیل بدهی های زیاد، سوددهی داشته باشند گفت: به اعتقاد من بدهی های این دو تیم هیچ ربطی به سوددهی ندارد. اگر چه این دو تیم حق پخش تلویزیونی ندارند و بدهکار هم هستند اما مشتریان خوبی خواهند داشت.

وی گفت: بدهی های استقلال و پرسپولیس به دلیل بستن قراردادهای اشتباه است. بازیکنانی که ارزش بالایی نداشتند اما به رقم های بسیار کلان به این دو باشگاه آمده و باعث شدند سرخابی ها توان پرداخت مطالبات آنها را نداشته باشند و این مسئله باعث شده که سال به سال بر رقم بدهی های این دو تیم بیشتر اضافه نموده گردد.

هاشمی مقدم با انتقاد از جابجایی های بسیار زیاد مدیران عامل در این دو باشگاه و اینکه چه راهکاری برای پیروزیت سعادتمند عنوان می نماید، اضافه نمود: جابجایی های زیاد به سود این دو تیم نبوده و نخواهد بود. مدیرعامل یکی از عظیمترین ارکان باشگاه است اما اینکه تا چه حق آزادی عمل دارد جای سوال است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال های گذشته به طور پی در پی شاهد تغییر مدیران این دو باشگاه بوده ایم و این به هر دو تیم ضربه زده است. آنها نتوانسته اند آنچه را که مدنظرشان بوده طی سال های متمادی انجام دهند و چون تغییراتی زود به زود صورت می گیرد هیچکس نمی تواند سیستمی را که مد نظرش است پیاده کند. من اعتقاد دارم اگر سعادتمند بخواهد پیروز باشد ابتدا باید عاشق استقلال و فوتبال باشد و کار در مجموعه آبی پوشان را بداند. از افراد متخصص استفاده کند و با یک برنامه ریزی دقیق گام های بلندی به سوی پیروزیت استقلال بردارد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا با تعطیلی لیگ موافق هستید، توضیح داد: تا آنجا که می دانم 9 هفته تا انتها لیگ باقی مانده و البته چند تیم هستند که 10 بازی به جامانده دارند. در لیگ یک هم بین 8 تا 9 هفته از بازی ها باقی مانده. اگر قرار است بازی ها آغاز گردد چیزی حدود 40 روز زمان ضروری است تا تیم ها بتوانند خودشان را آماده نمایند. ریسک بالایی برای آغاز مسابقات وجود دارد و اینکه آیا اجازه می دهند تماشاچیان به استادیوم بیایند یا خیر. فشار زیاد باعث مصدومیت بازیکنان می گردد و من اعتقاد دارم با یک برنامه ریزی دقیق می توان تیم های اول تا چهارم را معرفی کرد.

وی ادامه داد: 27 امتیاز می تواند برای شش تیم اول شانس قهرمانی بیاورد. بنابراین معتقدم بین 6 تیم اول قرعه کشی نموده. دو تیم را کنار گذاشته و از بین آنها تیم قهرمان را معین نموده سپس با یک قرعه کشی دیگر تیم های بعدی را که می خواهند به مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا بروند را معین کرد. می گردد سال جاری هیچ تیمی به لیگ یک سقوط ننموده و سال آینده به جای 16 تیم با 18 تیم لیگ را برگزار کرد و همین فرمول را می توان در لیگ آزادگان هم انجام داد زیرا در حال حاضر سلامتی مردم مهم تر از بازی فوتبال است.

وی در انتها در مورد شرایط علیرضا جهانبخش هم گفت او هم همانند تمام بازیکنان جهان که لیگ هایشان در تعطیلی کامل به سر می برند به طور انفرادی و در خانه تمرین می نمایند تا بتوانند آمادگی خود را حفظ نمایند. جهانبخش هم همانند دیگر بازیکنان شاغل در لیگ انگلستان باید آمادگی خود را حفظ نموده تا با آغاز دوباره تمرینات صندلی خود را در تیمش مستحکم تر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 183

به "واگذاری استقلال و پرسپولیس انقلاب در فوتبال ایران خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری استقلال و پرسپولیس انقلاب در فوتبال ایران خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید