ورزشکاران چه زمانی موز بخورند؟

به گزارش چای قند پهلو، موز حاوی عناصر غذایی بسیار زیادی بوده که مصرف آن برای ورزشکاران بسیار مفید است.

ورزشکاران چه زمانی موز بخورند؟

به گزارش چای قند پهلو از چای قند پهلو، موز یک میان وعده بسیار عالی برای استفاده همزمان با انجام تمرینات ورزشی است که هم راحت هضم می شود و هم حاوی عناصر غذایی زیادی است اما موز را باید قبل از ورزش بخوریم یا پس از آن؟

پاسخ به این پرسش به میل به خوردن این میوه بستگی دارد. پایگاه هلث لاین نوشت که خوردن موز پس از ورزش به سرعت بخشیدن در فرایند بهبود عضلات کمک می کند همچنین مغذی و به طور خاص غنی از آب و کربوهیدرات به شمار می رود.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این، مصرف خوراکی های غنی از کربوهیدرات پس از ورزش به ترشح هورمون انسولین کمک می کند. هورمون انسولین به انتقال قند از خون به سلول های عضلانی کمک می کند.

خوراکی های غنی از کربوهیدرات مانند موز غالبا بلافاصله پس از ورزش و همراه با یک منبع پروتئین به عنوان روشی برای کمک به ماهیچه های در حال رشد و رو به بهبود مصرف می شود.

در مقابل، متخصصان بهداشت توصیه می کنند 30 تا 60 دقیقه پیش از ورزش یک عدد موز بخورید تا انرژی دریافت کرده و حداکثر انرژی را در حین ورزش تولید کنید.

در انتها این گزارش آمده است که خوردن موز به هدف مورد نظر از آن بستگی دارد. اگر فردی بخواهد التهاب را کاهش دهد و سرعت بهبودی عضله را تسریع ببخشد، توصیه می شود موز را پس از ورزش تناول کند، اما اگر هدف از مصرف موز انجام تمرینات ورزشی با قدرت و نشاط باشد، توصیه می شود کمی قبل از ورزش آن را بخورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 511

به "ورزشکاران چه زمانی موز بخورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران چه زمانی موز بخورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید