پلیس ارمنستان با مخالفان توافق قره باغ درگیر شد

به گزارش چای قند پهلو، منابع خبری از درگیری پلیس ارمنستان با معترضان به توافق سه جانبه باکو، ایروان و مسکو درباره جنگ قره باغ خبر دادند.

پلیس ارمنستان با مخالفان توافق قره باغ درگیر شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک از اعتراضات ضددولتی در ایروان پایتخت ارمنستان در اعتراض به توافق سه جانبه قره باغ و همچنین درگیری پلیس با معترضان اطلاع داد.

خبرگزاری فرانسه نیز گفته که پلیس ارمنستان یک معترض را در جریان این اعتراضات بازداشت نموده است.

روز سه شنبه نیز معترضان مخالف با توافق آتش بس در قره باغ با حمله به ساختمان مجلس ارمنستان، آرارات میرزویان رئیس مجلس را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در شرح علت پذیرش توافق اخیر با جمهوری آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی توضیح داد که در صورت عدم پذیرش این توافق احتمال داشت ایروان کنترل بر منطقه استپاناکرت مرکز منطقه قره باغ کوهستانی را از دست بدهد.

پاشینیان در صفحه فیس بوک خود اعتراف کرد که ارمنستان مجبور شد برای سرانجام دادن به جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی و جلوگیری از سقوط نظامی، توافق با جمهوری آذربایجان را بپذیرد.

پاشینیان در این خصوص شرح داد: اگر دشمنی ها ادامه پیدا می کرد، به احتمال خیلی زیاد، استپاناکرت، مارتونی و آسکران سقوط می کرد و متعاقباً هزاران تن از سربازان ما محاصره می شدند و سقوط می کردیم. ما مجبور به امضای این توافق شدیم.

در تاریخ نهم نوامبر (19 آبان ماه)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در مورد آتش بس کامل در منطقه قره باغ کوهستانی به امضا درآورند.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان بامداد سه شنبه یک توافق ده بندی برای توقف درگیری ها بر سر منطقه قره باغ کوهستانی امضا کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 423

به "پلیس ارمنستان با مخالفان توافق قره باغ درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس ارمنستان با مخالفان توافق قره باغ درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید