آمریکا فشار های چندجانبه بر مادورو را افزایش می دهد

به گزارش چای قند پهلو، بنا به گفته یک مقام دولتی آمریکا، واشنگتن در نظر دارد تا فشار های چندجانبه بین المللی را بر دولت قانونی ونزوئلا تشدید کند.

آمریکا فشار های چندجانبه بر مادورو را افزایش می دهد

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا میخواهد با همکاری شرکای جهانی خود فشار های چند جانبه را بر رئیس جمهور ونزوئلا افزایش دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در جمع خبرنگاران گفت واشنگتن میخواهد برای ایجاد راهکار انتخاباتی برای بحران سیاسی جاری ونزوئلا، همکاری با شرکای جهانی فشار های خود را بر نیکلاس مادورو به طور چند جانبه افزایش دهد.

در بخشی از اظهارات این مقام دولتی آمریکا آمده است: ایالات متحده در حال افزایش فشار است. این فشار به صورت چند جانبه گسترش خواهد یافت. دولت جدید ایالات متحده تحریم های یک جانبه اعمال شده علیه ونزوئلا را آنالیز خواهد نمود.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: ما می خواهیم تحریم ها را آنالیز کنیم تا از موثر بودن آن ها اطمینان حاصل کنیم، زیرا تمرکز تحریم ها باید افزایش فشار بر رژیم و از بین بردن هر نوع دسترسی به سرمایه های فاسد برای حفظ خود است.

این مقام دولتی آمریکای اذعان کرد که تحریم های یک جانبه اعمال شده در دولت ترامپ بی نتیجه بوده و در دستیابی به نتیجه انتخاباتی مطلوب در این کشور پیروز نبوده است. وی گفت در هیچ جای جهان تحریم های یک جانبه در حقیقت در غیاب رویکرد چند جانبه در بین جامعه بین المللی منجر به انتقال دموکراتیک نشده است.

مقام دولت آمریکا گفت که آمریکا در مذاکرات دوجانبه با دولت نیکلاس مادورو مشارکت ندارد. بلکه مذاکره میان رژیم نامشروع و دولت موقت ونزوئلا برقرار می گردد. وی تاکید نمود مذاکرات با مادورو در گذشته شکست خورده است و کاراکاس از مذاکره به عنوان تاکتیک تأخیر بهره برده است.

این مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن با شرکای جهانی از جمله اتحادیه اروپا و کشور های متحد آمریکای لاتین برای افزایش چند جانبه فشار بر دولت مادورو همکاری خواهد نمود، زیرا ونزوئلا با تحریم های دوران ترامپ سازگار شده است.

در 21 ژانویه 2019، اندکی پس از پیروزی مادورو در انتخابات، اعتراضات گسترده ای در ونزوئلا برگزار گردید. خوان گوایدو، رئیس وقت مجلس شورای ملی، به طور غیرقانونی خود را رئیس دولت موقت معرفی کرد و از شهروندان خواست که به او در دریافت قدرت در کشور یاری نمایند. واشنگتن و متحدانش گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا تأیید کردند.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 691

به "آمریکا فشار های چندجانبه بر مادورو را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فشار های چندجانبه بر مادورو را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید