اختصاص نیمی از اعتبارات بازسازی مسکن مناطق حادثه دیده

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/فارس مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با اعلام اینکه اولویت بازسازی مسکن با مناطق سانحه دیده است، گفت: تا به امروز 50 درصد اعتبارات این بخش تخصیص یافته است.

اختصاص نیمی از اعتبارات بازسازی مسکن مناطق حادثه دیده

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجید جودی آدینه 19 دی در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران بیان نمود: مشکل اقتصادی و اقتصادی در رابطه با بازسازی مسکن نداریم و طی یکی دو ماه آینده بقیه اعتبارات بازسازی مسکن در نقاط حادثه دیده کشور هم تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته همزمان در 21 استان کشور از جمله فارس با وقوع سیل روبه رو بودیم و نزدیک به 1900 واحد مسکونی شهری و روستایی فارس احتیاج به بازسازی داشت که عمدتا به بهره برداری رسیده است.

جودی اضافه نمود: با توجه به افزایش هزینه ها ساخت مسکن و نداشتن توانایی اقتصادی مالکان 200 واحد از آنها تکمیل نشده که از محل حساب 100 امام تا سقف 10 میلیون تومان به آنها یاری می گردد که تا قبل از دهه فجر در این واحدها ساکن شوند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در سیل فرودین ماه 98 حدود 65 هزار واحد مسکونی در کل کشور آسیب دید که باید از نو ساخته می شد و 100 هزار واحد هم احتیاج به تعمیر و بازسازی داشت، اضافه نمود: با حمایت دولت و مبالغی که پیش بینی شد سه ماه پیش مراسم اختتامیه بازسازی و تعمیر این واحدها با حضور رئیس جمهور برگزار گردید.

جودی با بیان اینکه سال جاری و اواخر سال گذشته هم زلزله هایی در خان زنیان و گراش فارس رخ داد و به 850 واحد مسکونی آسیب وارد شد که 200 واحد از آن در مناطق شهری قرار داشت، اضافه نمود: یک فاصله زمانی بین وقوع زلزله و مصوبه دولت برای تخصیص اعتبار به این واحدها رخ داد و از آنجا که منطقه خان زنیان منطقه سردسیری است با وجود تورم و بالا رفتن هزینه های ساخت مردم این نگرانی را دارند که اگر واحدهای خود را برای بازسازی تخریب نمایند پیروز به تکمیل آنها نشوند.

او گفت: به دلیل همین نگرانی، مردم خیلی محکم پای کار نیامده اند و ما به آنها قول مساعد دادیم که سقف وام بازسازی را در مناطق شهری تا 100 میلیون تومان و در مناطق روستایی 80 میلیون تومان افزایش دهیم و با یاری بلاعوض و وام اسباب و اثاثیه وام هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری را 180 میلیون تومان و هر واحد آسیب دیده روستایی را به 150 میلیون تومان برسانیم.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه به مردم قول می دهیم که این اتفاق محقق خواهد شد، زیرا در سیل اخیر خوزستان و بوشهر نیز همین عددها تصوب شد، مطرح نمود: پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از زلزله در خان زنیان و گراش از یکی دو ماه قبل آغاز شده و واحدها تا به امروز پیشرفت 35 درصد داشته که با افزایش تسهیلات فرایند آن تسریع خواهد شد.

جودی با بیان اینکه در سیل و بارندگی اواخر سال گذشته و سال جاری به ویژه در خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان نزدیک به 23 هزار واحد شهری و 32 هزار واحد روستایی آسیب دید که کار بازسازی آنها در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر در مناطق شهری 90 میلیون تومان و در مناطق روستایی 80 میلیون تومان وام پرداخت می گردد که با توجه به دو تا مصوبه اخیر که برای خوزستان و بوشهر گرفتیم می خواهیم این عددها دو برابر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 541

به "اختصاص نیمی از اعتبارات بازسازی مسکن مناطق حادثه دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص نیمی از اعتبارات بازسازی مسکن مناطق حادثه دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید