ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه ایتالیا و امارات

به گزارش چای قند پهلو، روسای دستگاه دیپلماسی ایتالیا و امارات در مصاحبه با هم در زمینه آخرین تحولات منطقه به ویژه ایران و لیبی به گفتگو پرداختند.

ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه ایتالیا و امارات

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از رایزنی وزرای خارجه ایتالیا و امارات و آنالیز آخرین تحولات منطقه ازجمله ایران خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری العربیه به نقل از خبرگزاری اماراتی وام نوشت که لویجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه برای دیدار و گفت گو با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.

در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه از جمله لیبی و ایران را ارزیابی کردند. وزرای خارجه ایتالیا و امارات همچنین درباره تحولات جاری در شرق مدیترانه که چندی است ترکیه با همسایگان خود از جمله یونان در تنش است، مصاحبه کردند.

در ماه سپتامبر (شهریور) جوزپه کونته یکی از هفت سران کشور های اروپایی بود که با صدور بیانیه ای خواهان پایان فعالیت های ترکیه در شرق مدیترانه شدند. دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت ترکیه، قطر، ایتالیا، اروپا، آمریکا و سازمان ملل است و کشور های مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

رسانه ها به جزئیات بیشتری از محتوای مذاکرات روسای دستگاه دیپلماسی ایتالیا و امارات هیچ اشاره ای نکردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 424

به "ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه ایتالیا و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه ایتالیا و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید