تعیین استراتژی و راهبرد ارتقای نظام آموزشی پرورشی کشور،تکلیف آموزش و پرورش است

به گزارش چای قند پهلو، خبرگزاری خبرنگاران-نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بداند گزارشات و روایاتی که برخی مدیران استان به وی می گویند با واقعیات آموزش وپرورش خوزستان تناقض دارد،گفت: استانی که با انبوهی از ثروت نشسته و بیش از یک هزار مدرسه سنگی دارد سرشار از بی عدالتی آموزشی است.

تعیین استراتژی و راهبرد ارتقای نظام آموزشی پرورشی کشور،تکلیف آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا ورناصری فزود: معین استراتژی و راهبرد نظام آموزشی-پرورشی، تکلیف آموزش و پرورش است و مردم شریف خوزستان مطابق اصول 3 و 30 قانون اساسی در حوزه وظایف این وزارتخانه مطالبات فراوان دارند.

وی در ادامه گفت: عدم توجه به مسائل ناشی از گستردگی جغرافیایی مناطق و شهرستانهای استان، پایین بودن سرانه آموزشی،کمبود نیروی انسانی وفضای آموزشی، کمبود منابع مالی و اعتباری، عدم توجه کارشناسی به دو زبانه بودن بسکمک از مناطق استان، بازماندگی فرزندان خوزستان از تحصیل، فرسودگی 30درصد مدارس استان در برخی شهرستانها از جمله مسجدسلیمان، برخی از مسائل مردم منطقه در حوزه آموزش پرورش است که عجیب و تاسف برانگیز است.

علیرضا ورناصری اضافه کرد : وجود مدارس چادری و دهها مدرسه فرسوده یا استیجاری در استان به ویژه درشهرستان اندیکا، ضرورت پیگیری مطالبات و اعتراضات نیروهای نهضتی،غیرانتفاعی ،پیش دبستانی، تبعیض در استخدام ، عدم تجهیز بسکمک از مدارس چهار شهرستان به ویژه مناطق محروم به وسایل سرمایشی علیرغم گرمای طاقت فرسا ازجمله معضلات و مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه بنده در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه درمناطق عشایری، کمبود امکانات زیر ساختی،فضا و تجهیزات غیراستاندارد آموزشی، موجب سلب فرصت مهارت آموزی و نبودتجهیزات فناوری و آموزش مجازی از مواقفِ توسعه مهارت های بومی و محلی است، اظهار داشت : خوزستان از نظر تعداد خیرین مدرسه ساز در کشور دارای رتبه های دوم یا سوم است اما سیاست گذاری های ناصحیح باعث عدم بهره از این ظرفیت والا و موثر شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی اندیکا و هفتکل در ادامه گفت : عدم ایجاد هماهنگی لازم با نهادهای مختلف استان،جهت شناسایی نقاط کور از نظر دسترسی به اینترنت و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری و صعب العبور استان وایجاد مشکل برای دانش اموزان این مناطق ، عدم کارآیی طرح هوشمندسازی مدارس که همانند بسکمک از طرحهای اقتباسی،در ظاهر گرایی خلاصه و زیر ساختها و محتوای آن درشرایط شیوع کرونا مفید واقع نشد و همچنین عدم ارائه مشوق های مالی- رفاهی برای فرهنگیانِ خوزستان جهت پایداریِ نیروی انسانی که بدلیل نامناسب بودن آب و هوا و نبود امکانات هرساله بسکمک از فرهنگیان متقاضی خروج از استان هستند، از دیگر خواسته های بحق منطقه میباشد.

دکتر ورناصری عدم برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی، توسعه آموزش فنی و حرفه ای و دریافت کمک از شرکتها و صنایع موجود در استان جهت اجرای برنامه های سند تحول بنیادین را از اساسی ترین گلایه ها و مطالبات مردم در حوزه آموزش و پرورش مطرح نمود و افزود: در ضعف ناشی از سیاستگذاری هایِ مختص آموزش های از راه دور، دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار و دانش آموزان دیرآموز با تبعیض آموزشی روبرو شده اند که لازم است وزیر محترم به این موارد نیز رسیدگی نماید.

عضو کمیسیون انرژی در سرانجام اظهار داشت: در مسجدسلیمان ثروتمند ولی محروم، مدرسه ای با قدمت 92 سال همچنان در حال استفاده است ضمن اینکه در این شهرستان 60 درصد مدارس فرسوده، سنگی و غیرایمن می باشند که رکورد داری در این چالش تاسف برانگیز است و این موارد صرفا بخشی از مسائل بیشمار این حوزه است که ضروریست به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 688

به "تعیین استراتژی و راهبرد ارتقای نظام آموزشی پرورشی کشور،تکلیف آموزش و پرورش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین استراتژی و راهبرد ارتقای نظام آموزشی پرورشی کشور،تکلیف آموزش و پرورش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید