خبرنگاران نماینده فرانسه در سازمان ملل: از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم

به گزارش چای قند پهلو، تهران - خبرنگاران - نماینده دایم فرانسه در سازمان ملل با بیان این که از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم، گفت: این مسایل، شکاف ها را در شورای امنیت بیشتر می نماید.

خبرنگاران نماینده فرانسه در سازمان ملل: از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نیکولاس دو ریوایر روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز دوره ای دبیر کل این سازمان درخصوص اجرای قطعنامه 2231 مربوط به توافق هسته ای ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی درحال برگزاری است، اضافه کرد: هیچ یک از ما نباید ریسکِ کاری را بکنیم که تنش ها را برگردانده و تنش ها را در خاورمیانه افزایش دهد.

وی با بیان این که جایگزینی برای شرایط فعلی وجود ندارد، تاکید نمود: به طور معین اختلاف هایی داریم که باید حل گردد و به راهبردی همه جانبه در خصوص مساله ایران برسیم و با چشم باز عمل کنیم .

دو ریوایر با بیان این که برگرداندن کامل ایران به چارچوب الزامات خود، حضور سازنده این کشور و همه کشورها را می طلبد، به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل اشاره نمود و اضافه کرد: تایید نقض شروط ، توسط ایران به دست ما رسیده و این نتیجه دبیرکل در این گزارش در راستای ارزیابی های ماست. این اقدام های بی ثبات کننده که آن را محکوم می کنیم، باید متوقف گردد.

وی گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس متوجه نگرانی های مساله تحریم های تسلیحاتی هستند و ما آمادگی خودمان را برای این که بتوانیم انتخاب های سازنده ای داشته باشیم ، اعلام می کنیم. ما می خواهیم به این مساله رسیدگی کنیم.

نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: با تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به طور معین با کسانی که همچنان در برجام حاضر هستند، کوشش های خود را ادامه می دهیم که دنبال اهداف خودمان باشیم و به اختیار و تعهد شورای امنیت و همچنین ثبات و امنیت منطقه ای احترام می گذاریم.

وی با بیان این که از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم ،توضیح داد: این مسایل، شکاف ها را در شورای امنیت عمیق تر می نماید و شرایط و مساله منع گسترش تسلیحات هسته ای را بهبود نخواهد بخشید.

او گفت: همانطور که برلین ، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند، اعتقاد داریم هر کوشش یکجانبه ای برای بازگشت و بازگرداندن تحریم ها عواقب بدی به همراه خواهد داشت و ما از چنین تصمیم هایی حمایت نمی کنیم چرا که با حفظ برجام در تناقض است.

نماینده فرانسه در سازمان ملل اضافه کرد: همه اعضای این شورا منافع امنیتی مشترک دارند. باید هدف مشترک را دنبال کنیم و مسوولیت های مشترک خود را به دوش بکشیم.

وی توضیح داد: هیچ کدام از ما نباید ریسکی را بوجود آوریم که تنش ها را برگردانده و آنها را در منطقه خاورمیانه افزایش دهد. هیچ جایگزینی برای شرایط فعلی وجود ندارد البته اختلاف هایی به طور معین داریم که باید آنها را حل نموده و به راهبردی جامع برسیم.

دو ریوایر گفت: این هدف بلند مدت ما بوده که آن را در حالی که نظم جهانی را بر اساس قانون حفظ می کنیم در اولویت قرار دهیم. قانونی که همه به آن اعتقاد داریم.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه (10 تیر) برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه 2231 این شورا در ارتباط با توافق هسته ای ایران (برجام) تشکیل جلسه داد اما این نشست به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

بر اساس زمان بندی معین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل مهر ماه امسال، تحریم تسلیحاتی ایران به انتها می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 268

به "خبرنگاران نماینده فرانسه در سازمان ملل: از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده فرانسه در سازمان ملل: از پیشنهادهای یکجانبه حمایت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید