تور ارزان فرانسه: رزمایش نظامی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

به گزارش چای قند پهلو، ارتش مصر از برگزاری رزمایش با فرانسه در دریای مدیترانه با هدف حفظ آمادگی رزمی اطلاع داد.

تور ارزان فرانسه: رزمایش نظامی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش مصر روز دوشنبه گفت که رزمایش مشترک هوایی و دریایی را با فرانسه، یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات، در دریای مدیترانه شروع نموده است.

به نوشته وبگاه العربی غریب عبدالحافظ سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای در فیسبوک گفت: مصر و فرانسه در حال اجرای رزمایش دریایی و هوایی رامسس 2022 در دریای مدیترانه هستند که چند روز طول خواهد کشید.

در این بیانیه آمده است که این تمرینات با هدف تبادل تجربیات رزمی و میدانی و بعلاوه آمادگی برای انجام هرگونه عملیات مشترک انجام می گردد. سخنگوی ارتش مصر اضافه کرد که این رزمایش بعلاوه در پی ایمن سازی اهداف حیاتی در دریای مدیترانه است.

دو کشور تا به امروز چندین رزمایش دریایی در دریای سرخ و مدیترانه با ناو های مصری و فرانسوی برگزار نموده اند. مصر سال گذشته قراردادی را با شرکت هواپیمایی داسو در فرانسه برای خرید 30 جنگنده رافال امضا کرد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، مصر پس از عربستان سعودی و هند، سومین واردکننده بزرگ سلاح در دنیا است.

چندی قبل نیرو های دریایی مصر و آمریکا رزمایشی را در جنوبی مصر در دریای سرخ به بهانه تامین امنیت تردد دریایی برگزار کردند. این رزمایش با مشارکت ناو مصری اسکندریه و دو ناوشکن آمریکایی به نام های یو اس اس کول و یو اس اس جانسون دانهام برگزار گردید.

سخنگوی ارتش مصر در این زمینه گفت که این آموزش در چارچوب برنامه فرماندهی کل نیرو های مسلح برای ارتقای سطح آموزش و تبادل تجربیات با نیرو های مسلح کشور های دوست اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این رزمایش ها تاییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیرو های مسلح مصر و آمریکا انجام می گردد.

چندی قبل رسانه ها از ارسال شماری جنگنده میگ-29 و سوخو-35 ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند. نیروی هوایی مصر تمام سفارش های مرتبط با جنگنده های میگ-29 ام و ام 2 را دریافت نموده است.

ارتش مصر 24 فروند سوخو-35 خلال سال های 2018 و 2019 به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال 2023 این جنگنده ها را به طور کامل دریافت کند. نیروی هوایی مصر میخواهد با دریافت کامل این جنگنده ها، جت های میگ -21 و جنگنده جی-7 خود را کنار گذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1229

به "تور ارزان فرانسه: رزمایش نظامی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: رزمایش نظامی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید