شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد منطقه ها جنوبی شهر تهران را ارائه کند

به گزارش چای قند پهلو، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت فرسوده برای مرکز یک بحران جدی است، گفت: شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده را با رویکرد توجه به جنوب شهر تهران ارائه کند.

شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد منطقه ها جنوبی شهر تهران را ارائه کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی پیرهادی با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود هر چه بیشتر سلامت جسمی و روحی آن ها باید با احیای بافت فرسوده مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: احیای بافت فرسوده در توسعه و بهبود مسائل محیط زیستی شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع بحران قطعاً باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و شهردار تهران قرار گیرد چراکه هر قدر از خسارت های احتاقتصادی بحران هایی، چون سیل و زلزله بکاهیم مدیریت آن در زمان وقوع بحران سهل تر خواهد شد. برنامه ریزی برای پیشگیری از چنین بحران هایی فارغ از کاهش خسارت های اقتصادی، تلفات انسانی را کاهش می دهد که از همه مهم تر است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران توضیح داد: شهردار تهران باید در اسرع وقت برای احیای بافت فرسوده به شورای شهر لایحه ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران باشد، توضیح داد: بنده هم چندین بار این موضوع را تأکید نموده ام تا پیشنهاد افزایش اندازه تراکم به ساختمان های محدوده ذیل محور خیابان انقلاب را ارسال تا در صحن شورا مطرح و تصویب کنیم و بدین ترتیب مرحله جدیدی از نوسازی بافت فرسوده در مرکز اجرا گردد.

پیرهادی درباره لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف مرکز گفت: سرمایه گذاران حوزه مسکن در مرکز عموماً به سرمایه گذاری در شمال تهران علاقمند هستند، در حالی که توجه به بافت جنوبی شهر تهران با عنایت به اینکه بافت فرسوده عموماً در این منطقه ها قرار گرفته است به سرمایه گذاری بیشتری احتیاج دارد که متأسفانه به علت عدم جذابیت برای سرمایه گذاران با عدم رغبت آن ها روبرو شده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده برای مرکز یک بحران جدی است، اعلام کرد: برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه امری لازم است در غیر این صورت وقوع بحران های احتاقتصادی در تهران، صدمات جبران ناپذیری به شهر و شهروندان وارد خواهد نمود.

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب اعلام کرد: شهردار تهران در اسرع وقت باید با ارائه تسهیلات و بسته های تشویقی مناسب و با انجام بعضی تغییرات در قوانین مربوط به شهرسازی به وسیله مراجع ذیصلاح، کاری کند تا شهروندان نسبت به احیای بافت فرسوده این محدوده ترغیب شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیرهادی اضافه نمود: تجربه چندین سال گذشته نشان داد عدم توجه به بافت فرسوده و قرار ندادن بسته های تشویقی در بافت های فرسوده باعث تحرک و نوسازی این بافت ها نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1175

به "شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد منطقه ها جنوبی شهر تهران را ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد منطقه ها جنوبی شهر تهران را ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید