ظریف: در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده ایم

به گزارش چای قند پهلو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نشست گفت وگوهای بین الافغانی در تهران گفت که ایران در کنار برادران افغانستانی خود می ایستد.

ظریف: در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده ایم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در نشست گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و هیأت عالی رتبه سیاسی طالبان حضور داشت، امشب (چهارشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی در این باره نوشت: مفتخرم که میزبان گفت وگویی صمیمانه و پرمحتوا بین نمایندگان ارشد افغانستانی بودم.

وی اضافه نمود: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دیگر مانعی نخواهد بود که همه جریان های سیاسی افغانستان با هم آینده ای صلح آمیز و شکوفا برای نسل آینده ترسیم نمایند.

ظریف توضیح داد: ایران در کنار برادران افغانستانی خود می ایستد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعلاوه در توئیتی به زبان فارسی نوشت: میزبان نشستی مهم در زمانی حساس و با حضور هیأ ت های عالی رتبه افغانستانی بودم. امروز مردم افغانستان می توانند بدون مداخله و تحمیل خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند. ایران همراه با کشورهی منطقه، پشتیبان تلاش رهبران افغانستان در جهت صلح، آرامش و پیشرفت برای همه مردم افغانستان است.

به گزارش فارس، نشست گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان صبح امروز (چهارشنبه) 16 تیرماه جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست مذکور ضمن اعلام آمادگی ایران برای یاری به فرایند گفت وگوها بین جناح های افغانستان به منظور حل و فصل بحران های جاری در این کشور، بر تعهد جمهوری اسلامی برای یاری به توسعه همه جانبه افغانستان پس از برقراری صلح تاکید نمود. (اینجا بخوانید)

شایان ذکر است رهبری هیأت جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی وزیر امور داخله پیشین افغانستان و رهبری هیأت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 888

به "ظریف: در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید