چگونه شبکه های اجتماعی و سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با شایعات کرونا کوشش می نمایند؟

به گزارش چای قند پهلو، این روزها سازمان دنیای بهداشت نه تنها باید با شیوع کرونا در دنیا مبارزه کند، بلکه باید با اطلاعات نادرست و شایعات متعددی نیز در سرتا سر دنیا مبارزه کند. مقامات بهداشتی دنیا معتقدند که رواج طلاعات و شایعات نادرست می تواند به عنوان یکی از مسائل ثانویه بسیار مهم در زمان شیوع کنترل کرونا عمل کند.

چگونه شبکه های اجتماعی و سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با شایعات کرونا کوشش می نمایند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان ان، سازمان بهداشت جهانی می گوید، سرعت شبکه هی اجتماعی در انتقال اطلاعات می تواند بسیار خطرناک باشد. بعضی خبرها دقیق و بعضی دیگر غیرعلمی هستند ولی مشکل این جا است که سرعت بالای تبادل اطلاعات در فضای مجازی باعث می گردد افراد به خبرهایی نادرست نیز دسترسی داشته و حتی اعتماد نمایند.

ویروس کرونا که به عنوان COVID-19 شناخته می گردد ابتدا در چین ظاهر شد و اکنون بیش از 85 هزار مورد جهانی با عفونت در هر قاره ثبت نموده است. با شیوع این بیماری ، ادعاهای دروغین بصورت آنلاین درباره نحوه شروع آن ، تعداد مبتلایان به بیمار و وعده های درمانی جادویی نیز وجود دارد.

الکساندرا کوزمانوویچ ، مدیر شبکه های اجتماعی سازمان جهانی بهداشت درباره این موضوع به سی ان ان گفت: در این مورد خاص (شیوع کرونا) ، به دلیل رشد سیستم عامل های شبکه های اجتماعی در سال های اخیر ، اطلاعات سریعتر از خود ویروس گسترش می یابند.

کوزمانوویچ در کوشش برای یاری به مردم برای مرتب کردن اطلاعات پربازدید که به وسیله اینترنت منتشر می شوند گفت که سازمان جهانی بهداشت بطور مستقیم با شبکه های اجتماعی کار می نماید تا اطمینان حاصل کند که کاربران به سمت منابع معتبر راهنمایی می شوند. اکنون ، هنگامی که کاربران شبکه های اجتماعی در تعدادی از سیستم عامل ها از جمله فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام به جستجوی کرونا ویروس می پردازند ، آنها ابتدا به اطلاعاتی از سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل بیماریها یا وزارت بهداشت ملی کشور خود راهنمایی می شوند.

اما هرچه کمپین های اطلاعات نادرست دیجیتالی پیچیده تر می شوند ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر مقامات بهداشت جهانی باید کارهای بیشتری انجام دهند. پیش از این نیز ما شاهد انتشار شایعات و پیغام های ضد علمی در هنگام شیوع ابولا و زیکا بودیم.. جنبش ضد واکسن نیز چیز جدیدی نیست.

بعضی از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی بطور مستقل گام های دیگری را برای جلوگیری از اطلاعات نادرست و وحشت زدایی پیرامون ویروس کرونا برداشته اند. فیس بوک (FB) گفته است که از چند هفته پیش محتواهای حاوی اطلاعات و ادعاهای دروغین درباره کرونا را را شروع نموده و پست هایی را که می توانند باعث ایجاد سردرگمی در خصوص یافتن اطلاعات دقیق شوند ، از بین می برد.

کانگ-زینگ جین ، رئیس بخش بهداشت فیس بوک ، در یک وبلاگ گفت: این شرکت محتواهای مربوط به ادعاهای دروغین یا نظریه های توطئه را که توسط سازمان های بهداشت جهانی و مقامات بهداشت محلی اعلام شده است ، حذف می نماید. فیسبوک حتی در مرحله بعدی می تواند اکانت و حساب کاربری های مشکوک راحذف کند.

هفته گذشته ، سخنگوی فیس بوک به سی ان ان گفت که این پلتفرم با شرکای خود در حال آنالیز واقعیتهای کرونا است تا ادعاهای دروغین در خصوص ویروس را رد کند. هنگامی که پست ها و پیوندها در فیس بوک آنالیز می شوند و نادرست شناخته می شوند ، پلتفرم به طرز چشمگیری توزیع آنها را کاهش می دهد. افرادی که این محتوا را می بینند و سعی می نمایند آن را به اشتراک بگذارند یا قبلاً داشته اند ، هشدار می گیرند که این اطلاعات نادرست است.این شرکت همچنین اعلام نموده است که تبلیغات مربوط به ویروس کرونا را که گمراه نماینده یا با هدف سود بردن از وحشت پیرامون شیوع بیماری هستند ، ممنوع می نماید. به عنوان مثال ، تبلیغات برای ماسک های صورت که نشان می دهد ماسک ها تنها راه چاره مبارزه با ویروس هستند از پلتفرم فیس بوک حذف می شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 18

به "چگونه شبکه های اجتماعی و سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با شایعات کرونا کوشش می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شبکه های اجتماعی و سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با شایعات کرونا کوشش می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید