ظریف:جمهوری آذربایجان کشور بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی است

به گزارش چای قند پهلو، وزیر خارجه گفت: با توجه به اینکه اعلام کردیم همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی ما هستند، جمهوری آذربایجان کشور بسیار بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف:جمهوری آذربایجان کشور بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم تکریم سید عباس موسوی اظهارداشت: با توجه به اینکه اعلام کردیم همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی ما هستند، جمهوری آذربایجان کشور بسیار بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه نمود: آقای موسوی می توانستند یک ماموریت ساده تر در اروپا و آسیا را انتخاب نمایند؛ اما ایشان آذربایجان را انتخاب کردند و این نشان دهنده عمق نگرش راهبردی این برادر عزیز ماست که همسایه را برای فعالیت انتخاب کردند. من یقین دارم با تجربه خوبی که از ایشان داشتیم و مقدمات خوبی که برای این ماموریت تدارک دیدند و از همه استان های همجوار بازدید کردند حتما در باکو پیروز تر و سربلندتر خواهند بود.

ظریف گفت: امروز ما روابط بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داریم؛ در حالیکه در ابتدای دولت یازدهم روابط ما بسیار پر تنش بود، ولی امروز یکی از بهترین و نزدیک ترین روابط را با این کشور داریم و ان شاء الله با تدبیر جناب آقای موسوی این روابط تقویت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 352

به "ظریف:جمهوری آذربایجان کشور بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف:جمهوری آذربایجان کشور بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید