فضای حاکم بر لبنان دو روز مانده به ملاقات سرنوشت ساز حریری و عون

به گزارش چای قند پهلو، منابع لبنانی به فضای حاکم بر لبنان در زمینه تشکیل کابینه دو روز مانده به ملاقات سرنوشت ساز نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و رئیس جمهور این کشور اشاره کردند.

فضای حاکم بر لبنان دو روز مانده به ملاقات سرنوشت ساز حریری و عون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از النشره، منابع وابسته به جریان ملی آزاد لبنان درباره رایزنی های مربوط به تشکیل کابینه و فضای سیاسی حاکم اعلام کردند: نه خوش بینی مطلق و نه بدبینی مطلق وجود دارد.

این منابع بیان کردند: کوشش برای تشکیل کابینه تکنوکرات با برنامه معین است تا ماموریتش در اسرع وقت ممکن انجام گردد.

منابع مذکور تاکید کردند که گرایش به سمت تشکیل کابینه متشکل از 18 وزیر است و اینکه میشل عون رئیس جمهور لبنان ترجیح می دهد که کابینه بیش از 20 وزیر باشد.

منابع وابسته به جریان ملی آزاد لبنان بیان کردند: تمام تمرکز و رایزنی ها در فاصله مانده تا دوشنبه و ملاقات عون و حریری بر این است که راه حل عملی جدید ایجاد گردد.

این منابع اعلام کردند: ملاقات روز پنجشنبه گذشته سبب شد که بحث تشکیل کابینه جدی گردد.

همزمان بعضی منابع دیپلماتیک عربی در بیروت به روزنامه الجمهوریه اعلام کردند که اعراب همگی بدون استثنا حامی تشکیل دولت در اسرع وقت ممکن در لبنان هستند.

این منابع تاکید کردند که هر آنچه از مخالفت بعضی کشورهای عربی با تشکیل کابینه لبنان گفته می گردد واقعیت ندارد

منابع مذکور به موضع گیری ریاض مبنی بر اینکه نگاه واحدی به همه گروهها دارد و نیز مواضع قطر و امارات که سینکال به رهبران لبنان ارسال نموده اند که باید دولت سریعا تشکیل گردد ، اشاره کردند و نیز موضع مصر مبنی بر ضرورت تشکیل دولت در اسرع وقت و اینکه مانع از وخامت اوضاع در لبنان گردد، را تشریح کردند.

بعضی منابع وابسته به کمیسیون خارجی مجلس لبنان به موضع آمریکایی ها مبنی بر تمایل به تشکیل سریع کابینه اشاره کردند.

بعضی منابع هم به الجمهوریه از رایزنی های میان مقامات پاریس و بیروت خبر دادند و اینکه فرانسه از یاری به تشکیل کابینه لبنان خبر داده است.

مقامات پاریس اعلام نموده اند: لبنان با وقت مسابقه می دهد و اوضاع بسیار سخت است به ویژه که شاهد فروپاشی اقتصادی و پولی است که گواهی دهنده تحولات خطرناک است و سران سیاسی لبنان باید عمق بحران را درک نمایند و منافع لبنان را بر منافع دیگر ترجیح دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 740

به "فضای حاکم بر لبنان دو روز مانده به ملاقات سرنوشت ساز حریری و عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای حاکم بر لبنان دو روز مانده به ملاقات سرنوشت ساز حریری و عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید