تور ارزان روسیه: لاوروف: آمریکا کوشش می نماید با چانه زنی از روسیه امتیاز یکجانبه بگیرد

به گزارش چای قند پهلو، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه سفارت آمریکا همه امکانات لازم برای فعالیت معمولی را دارد، ولی واشنگتن با مانع تراشی تصنعی در ارائه ویزا، سعی دارد با چانه زنی از مسکو امتیازات یکجانبه بگیرد.

تور ارزان روسیه: لاوروف: آمریکا کوشش می نماید با چانه زنی از روسیه امتیاز یکجانبه بگیرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری نووستی اعلام نمود که ایالات متحده بطور تصنعی محدودیت هایی برای ویزا غیردیپلماتیک ایجاد نموده تا به وسیله چان ه زنی از مسکو امتیازات یکجانبه ای به نفع خود بدست آورد.

لاوروف گفت: اکنون طرف آمریکایی به استناد به کمبود پرسنل محدودیت های مصنوعی در ارائه ویزا غیردیپلماتیک در روسیه بوجود آورده است. هدف آنها از این اقدام برای ما معین است. آنها می خواهند راهی برای چانه زنی به منظور گرفتن امتیازات یکجانبه داشته باشند. در حالی که هیچ چیزی مانع آن نیست که سفارت آمریکا در مسکو سهمیه 455 کارمند خود را پر نموده و بتواند کاری باثبات در زمینه خدمات کنسولی در روسیه ارائه دهد، ولی آمریکایی ها عمداً از چنین کاری خودداری می نمایند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه متأسفانه شرایط همچنان سخت است، یادآور شد: از 12 ماه مه سال 2021 (بهار گذشته) تا به امروز دولت ایالات متحده ارائه ویزا غیردیپلماتیک برای شهروندان روسیه را متوقف نموده و حق آنالیز درخواست های ضروری را نیز برای خود حفظ نموده و این مسئله تصمیمی کاملاً مستقل از سوی واشنگتن بوده و به پاسخ تلافی جویانه مسکو به اخراج دیپلمات های روسی از ایالات متحده و ممنوعیت استخدام کارکنان غیرآمریکایی در نمایندگی های دیپلماتیک این کشور ارتباطی ندارد.

لاوروف اضافه کرد، مقامات مسکو همچنان در تماس های دائمی با شرکای آمریکایی در مورد لزوم عادی شدن تشریفات اعطای ویزا هستند، ولی هنوز موفقیتی در این زمینه بدست نیامده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1120

به "تور ارزان روسیه: لاوروف: آمریکا کوشش می نماید با چانه زنی از روسیه امتیاز یکجانبه بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: لاوروف: آمریکا کوشش می نماید با چانه زنی از روسیه امتیاز یکجانبه بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید